Voorbeelden

Hieronder een overzicht van alle voorbeelden op deze site.

  1. Een naambutton maken.
  2. Een getal genereren tussen 0 en 9.
  3. Een thermometer maken.
  4. Een kloppend hart maken.
  5. Tafels oefenen van 0 t/m 9.

  6. Een bingospel maken.
  7. Een bibberspiraal maken.
  8. Een stopwatch maken.
  9. Het spel ‘Karel de Led’ maken.
  10. Een stappenteller maken.

  11. Een dobbelsteen maken.
  12. Een kompas maken.
  13. De waarzegster.
  14. Wie reageert het snelst?
  15. Een vochtmeter maken.

  16. Kop of munt.
  17. Een reactiespel maken.
  18. Het spel ‘Roll the bal’ bouwen.
  19. Een automatisch verkeerslicht maken.
  20. Het spel ‘Hoog en laag’ maken.

  21. Een gitaarstemmer maken.
  22. Een count-down-teller maken.
  23. Scores bijhouden.
  24. Een koelkastalarm bouwen.
  25. Een kameralarm bouwen.

  26. Een knipperend fietsachterlicht bouwen.
  27. Een stemkastje maken.
  28. Een metronoom maken.
  29. Een liedje: Happy birthday.
  30. Een timer maken.

  31. De wieken van de molen.
  32. De slang.
  33. Het dienblad.
  34. Voorspellen wat de Microbit denkt.
  35. Een sprongenteller maken.

  36. Een trekpop maken.
  37. Een theremin maken.
  38. Een deurbel maken.
  39. Gebruik de Microbit als instrument.
  40. Een calculator maken.

  41. Omrekenen Celsius – Fahrenheit
  42. Een cadeaubox maken.
  43. Een geheugentrainer maken.
  44. Rekenspel: op naar de 100.
  45. Lampje laten branden als het donker wordt.

  46. Communiceren via Morsetekens.
  47. Een motortje aansturen.
  48. Een motortje starten, sneller of langzamer laten draaien.
  49. Optelsommen maken met antwoordcontrole.
  50. Stuur een ledlichtje door een doolhof.

  51. Een richtingaanwijzer voor op de fiets.
  52. Een automatisch scorebord voor tafelvoetbal.
  53. Een afstandsmeter voor op de fiets.
  54. Een armband met knipperende ledverlichting.
  55. Een regelbaar verkeerslicht maken.

  56. Een dimmer voor een ledlichtje maken.
  57. Twee servomotortjes aansturen met één Microbit.
  58. Spel: Hit the ball.
  59. Een digitaal horloge.
  60. Een op afstand besuurbare robot-auto.

  61. Opdrachten genereren voor stelopdrachten: Microbit genereert hoofdpersoon, plaats en situatie. 
  62. Een servomotortje besturen met een potmeter.
  63. Een nachtlampje: gaat branden als het donker wordt en weer uit als het licht wordt.
Advertenties